Realtid etter timer Pre-Market News Flash Sitat Sammendrag Sitat Interaktive kort Standardinnstilling Vær oppmerksom på at når du velger ditt valg, gjelder det for alle fremtidige besøk på NASDAQ. Hvis du, når som helst, er interessert i å gå tilbake til standardinnstillingene, velg Standardinnstilling ovenfor. Hvis du har noen spørsmål eller støter på problemer ved å endre standardinnstillingene, vennligst send epost til isfeedbacknasdaq. Vennligst bekreft ditt valg: Du har valgt å endre standardinnstillingen for Quote Search. Dette vil nå være din standardmålside, med mindre du endrer konfigurasjonen din igjen, eller du sletter informasjonskapslene dine. Er du sikker på at du vil endre innstillingene Vi har en tjeneste å spørre Vennligst deaktiver annonseblokkeren din (eller oppdater innstillingene dine for å sikre at javascript og informasjonskapsler er aktivert), slik at vi kan fortsette å gi deg de førsteklasses markedsnyheter og data du har kommet til å forvente fra oss. La oss forestille oss at vi har en rekke heltall slik: Gjennomsnittet er oppnådd med følgende formel A (1n) xi (med i 1 til n). Så: x1n x2n. xnn Vi deler nåverdien med antall verdier og legger til det forrige resultatet til den returnerte verdien. Reduksjonsmetode underskrift er Reduksjon tilbakeringingsfunksjonen tar følgende parametere: s. Resultat av forrige beregning c. Nåværende verdi (fra gjeldende indeks) i. Nåværende arrayelementer indeksverdi a. Den nåværende reduserte Array Den andre reduserer parameteren er standardverdien. (Brukes dersom arrayet er tomt). Så gjennomsnittlig reduseringsmetode vil være: Hvis du foretrekker at du kan opprette en egen funksjon, og så bare henvise til tilbakekallingsmetoden signaturen eller Øk Array-prototypen direkte. Det er mulig å dele verdien hver gang reduksjonsmetoden kalles. Eller enda bedre. Ved hjelp av den tidligere definerte Array. protoype. sum () - metoden, optimaliserer jeg prosessen min ringer divisjonen bare en gang :) Deretter på et hvilket som helst Array-objekt av omfanget: NB: En tom rekkefølge med retur et NaN-ønske er mer korrekt enn 0 i min synspunkt og kan være nyttig i spesifikke bruksområder. Kjøretøystoppavstand og tidveistrafikk og sikkerhetsingeniører har noen generelle retningslinjer de har utviklet seg gjennom årene og holder seg som standarder. For eksempel, hvis en gaten er tørr, kan den gjennomsnittlige føreren trygt avta en bil eller lett lastebil med rimelig gode dekk med en hastighet på omtrent 15 fot per sekund (fps). Det vil si at en sjåfør kan sakte med denne hastigheten uten forventet sannsynlighet for at kontrollen av kjøretøyet vil gå tapt i prosessen. Målet for hastighet er avstand dividert med tid (fps), oppgitt som føtter per sekund. Målet for akselerasjon (eller retardasjon i dette tilfellet) er føtter per sekund per sekund. Det antar en rimelig god koeffektivitet av friksjon på ca. 0,75 bedre er .8 eller høyere, mens forhold eller dekkkvalitet kan gi en verre faktor på .7 eller lavere. Uansett hastigheten, er hastigheten redusert 15 fps hvert sekund. Hvis starthastigheten er 60 mph, 88 fps, etter 1 sekund er gått, vil kjøretøyhastigheten være 73 fps, etter 2 sekunder vil det være 58 fps som gradvis reduseres etterpå. For den sanne matematiske perfeksjonisten (en som bærer PI til 1000 desimaler), ville det vært teknisk korrekt å indikere at formelen er fpsps i stedet for fps, men langt mindre forståelig for de fleste drivere. Siden ved hastigheter på 200 mph eller mindre er forskjellen fra en metode til den andre i tusener av sekunder, våre beregninger i disse eksemplene er basert på enkle fps-beregninger. Gitt det forrige settet av forhold, ville det bety at en sjåfør kunne stoppe det beskrevne kjøretøyet i totalt 6,87 sekunder (inkludert en 1 sekunders forsinkelse for sjåførreaksjon) og din totale stoppavstand ville være 302,28 fot, litt mer enn et fotballbane i lengde Nesten alle eksisterende produksjonsvogner som er publisert, viser bremsepåvirkningsprøver, som tyder på stoppavstander fra 60 km / t, som typisk er 120 til 140 fot, litt mindre enn halvparten av de projiserte sikkerhetsavstandene. Mens tallene sannsynligvis er oppnåelige, er de ikke realistiske og absolutt ikke gjennomsnittlige de pleier å være misvisende, og for de som faktisk leser dem, skaper de en falsk følelse av sikkerhet. Ved å øke bremsevanskeligheter, kan førerne redusere både tiden det tar å stoppe og avstanden som tas for å stoppe et kjøretøy. Under lukkede kursforhold oppnår profesjonelle drivere ofte 1g retardasjon (32 fpsps) eller bedre. En rimelig dyktig fører kunne lett få retardasjonshastigheter på over 20 fpsps uten tap av kontroll. Det er meget mulig og sannsynlig at med en viss innsats kan føreren som forsøker å være oppmerksom på bremsesikkerhetsprosedyrer og praksis, og bør få bedre bremsing (trygt) enn retningslinjene som brukes nasjonalt, nærmer seg den profesjonelle driverens publiserte ytelsestester. For å avgjøre hvor lang tid det vil ta en sjåfør å stoppe et kjøretøy, antas en konstant hastighet av retardasjon, er prosessen å dele opprinnelig hastighet (i fps) med hastigheten av retardasjon. Det kan hende du vil bruke vår kjøretøystoppavstandskalkulator til å gjøre faktiske modellberegninger. 60 MPH 88 fps. (fps1.467 MPH). Hvis kjøretøyets retardasjonshastighet er 20 fpsps (i stedet for tidligere beregnet 15 fps), stopper tiden 8820 4,4 sekunder. Siden det er en 1 sekunders forsinkelse (kjørereaktjonstid) i å treffe bremsene dine (både gjenkjenning og reaksjonstid er ofte 2 sekunder), er den totale tiden å stoppe 5,4 sekunder til 6,4 sekunder. For å avgjøre hvor langt kjøretøyet skal kjøre under bremsing, bruk formelen på 12 initialhastigheten multiplisert med tiden som kreves for å stoppe. I dette tilfellet virker dette å være .5 88,4,43,6 fot, pluss en reaksjonstid på enten 88 fot for en annen forsinkelse i reaksjonstid, eller 176 fot i to sekunder reaksjonstid. Det gir 281,6 fot eller 369,6 når det legges til basestoppavstanden på 193,6 fot. Hvis sjåføren er svært lydhør og tar bare et halvt sekund å reagere, blir avstanden redusert til 237,6 fot. Legg merke til at reaksjonstiden er en stor faktor siden den er ved innledende hastighet. Basert på ren matte er det tydelig at det er en veldig stor forskjell i de rapporterte ytelsestestene og virkeligheten. Forutsatt en decelerasjonsrate på 32 fpsps (1g), viser beregninger en bremsestopptid på 2,75 sekunder (8832). Avstanden som nå er beregnet, er beregnet til 121 fot, som er for alle praktiske formål, de publiserte resultatene, unntatt reaksjonstider. Den intelligente driveren vil feil på den sikre siden og gi rom for reaksjonstid og mindre enn perfekte forhold. Denne sjåføren vil også bremse bremsevitenskapene for å gi mer av en sikkerhetsmargin. Denne marginen kan redde liv. Vær oppmerksom på behovet for å reagere raskt. Bremsestoppavstand
No comments:
Post a Comment