Tuesday, 24 October 2017

Hsbc Trading System


Global tilgang innen rekkevidde Uovertruffen global rekkevidde 45 handel på over 30 markeder Global investering 45 Vi er en av de få selvstyrte, online investeringsmeglingene i Canada med tilgang til mer enn 30 internasjonale markeder på nettet og via telefon. Nyt online handel i Canada, USA Hong Kong, London, Paris og Frankfurt. Du kan også avgjøre transaksjoner i 10 forskjellige valutaer. Best-in-class provisjoner 45 handel online for så lavt som 6,88 1 Foretrukket prising 45 Fordeler automatisk fra HSBC InvestDirect Preferred Pricing. inkludert nordamerikanske handler for så lavt som 6,88 og 20 rabatter på internasjonale telefontjenester Best-in-class-provisjoner 45 Nyt flatgebyrhandel på HK288 2 for alle Hong Kong-nettbutikker Eksklusiv bank - og meglerhandel foretrukket prising Nyt vår eksklusive bank - og meglerhandel foretrukket prising med de kombinerte eiendelene dine ved HSBC Industry leading support 45 prisvinnende støtte og verktøy i verdensklasse Prisvinnende kundeserviceropplevelse 45 Vinneren av 2015, 2014, 2013 og 2012 DALBAR Service Award. Opplev fremragende støtte og kompetanse fra HSBCs investeringsrepresentanter, tilgjengelig på engelsk, fransk, mandarin og kantonesisk Verktøy og forskning i verdensklasse 45 Få tilgang til omfattende investeringsverktøy for å styre porteføljen din: Analyser markeder, identifiser investeringstrender med bransjeledende investeringsverktøy. Bygg din investeringskunnskap med dybdegående egenkapitalrapporter fra Standard Poors og fond rapporter fra Morningstar Access sitater og nyheter varsler om å holde seg oppdatert om porteføljens ytelse og verdens finansmarkeder. Komfort og pålitelighet 45 overvåke globale markeder og administrere kontoene dine 247 Rask og pålitelig 45 Kjør dine online tradinginstruksjoner på sekunder på Nord-Amerika og globale børser, inkludert Hong Kong-børsen 3 Private og sikre 45 Garanti beskyttelse av kontoene dine mot uautorisert tilgang med HSBC InvestDirects sikkerhetsgaranti HSBC InvestDirect er en divisjon av HSBC Verdipapirer (Canada) Inc. en helt egen ed datterselskap av, men separat enhet fra, HSBC Bank Canada. HSBC Securities (Canada) Inc. er medlem av Investeringsindustrien Regulatory Organization of Canada og Canadian Investor Protection Fund. Om DALBAR Inc .: Som verdens førende finansielle tjenesterstrategi og operasjonsforskningsfirma, hjelper DALBAR Inc. ledende bedrifter til å utvikle, bygge og drive sterke bedrifter som leverer vedvarende verdiskapning. DALBARs proprietære forretningsdesignteknikker kombinert med sin spesialiserte bransjekunnskap og opplæringsforskningskompetanse, gjør det mulig for bedrifter å forutse endringer i kundeprioriteringer og konkurransemiljøet, og deretter designe sine virksomheter og forbedre operasjonene for å utnytte muligheter skapt av disse endringene. Firmaet serverer kunder i Amerika og Europa. Den årlige DALBAR Direct Brokerage Service Award-rangeringen er basert på evalueringer av telefon - og e-posttjeneste som er gjort i løpet av kalenderåret, og måler selskapets kvalitet på ytelse i produktkunnskap, profesjonalitet og evne til å tilby verdiøkende tjenester. 1 Tilgjengelig på online aksjehandel på nordamerikanske markeder. Med forbehold om forhold. 2 HK288-kommisjonen gjelder for handel mellom HK0-1999999. For handler HK2, 000.000 amp over, 0,10 provisjon gjelder. Se Global Trading Commission for mer informasjon. 3 Avhengig av markedsplass. Cookies er aktivert Denne nettsiden (inkludert vår nettbank plattform) bruker informasjonskapsler for å overvåke aktivitetene dine. For å lære mer om hvordan cookies brukes på dette nettstedet, besøk cookie-delen av vår personvernskode. Å velge bort informasjonskapsler som brukes på denne nettsiden, klikk herTrade globalt Tilgang til 30 internasjonale og innenlandske markeder Prisvinnende kundeserviceropplevelse Vinner av den prestisjetunge DALBAR-servicen prisen ndash fire år på rad Best-in-class provisjoner Handler online så langt som 6,88 1 og en flat avgift på 288 2 på Hong Kong børsen. Eksklusiv bank - og meglerhandel foretrukket prising Nyt vår eksklusive bank - og meglerhandel, foretrukket prising med dine samlede eiendeler på HSBC. Multi-valuta oppgjør Sett opp transaksjoner i 10 forskjellige valutaer. Komfort og pålitelighet Rask og pålitelig handel. Opplev forskjellen 1 i kundeservice. Diversifiser porteføljen din globalt med HSBC InvestDirect. Registrerte opplæringsplaner (RESP) Produkter Tjenester Få tilgang til et bredt spekter av investeringer - aksjer og ETFer, opsjoner, verdipapirfond, renteinntekter, GICs og nye problemer (IPOs) Nyt foretrukket prising med HSBC Premier og HSBC Advance Umiddelbar tilgang til global markedshandel informasjon og ressurser på nettet og via telefon Full detaljer Tilbake til toppen Kommisjoner og priser Handel på nordamerikanske markeder provisjoner så lavt som 6,88 1 Handel på Hong Kong børs flat rate på HK288 2 Motta fortrinnsrenter på debet - og marginalbalanser som en HSBC Premier 4 eller HSBC Advance 5-klient eller som en høybalanse eller høyvolumhandler Fullstendig informasjon Tilbake til toppenAccounttyper Bruk riktig konto for å oppnå dine økonomiske mål Dra nytte av fortrinnsrenter på marginen og kontokontoer Bruk registrerte produkter til Behandle spare - og pensjonsbehov Fullstendig informasjon Tilbake til toppenOnlineverktøy og ressurser Identifiser trender ved hjelp av bransjeledende investeringer også Bruk tilpassede søkeverktøy for å finne investeringer som passer dine mål. Dra nytte av automatiske varslingsvarsler. Full detaljer Tilbake til toppen Investeringsprodukter garanterer ikke fortjeneste og inneholder varierende risikonivåer og kompleksitet. Investorer bør forstå naturen og risikoen for hvert produkt og nøye vurdere hver investering i sammenheng med deres individuelle risikotoleranse og returneringsmål før investeringen. HSBC InvestDirect er en divisjon av HSBC Securities (Canada) Inc. et heleid datterselskap av, men separat enhet fra HSBC Bank Canada. HSBC Securities (Canada) Inc. er medlem av Canada Investment Investment Regulatory Organization og Canadian Investment Protection Fund. HSBC InvestDirect gir ikke investeringsrådgivning eller anbefalinger angående investeringsbeslutninger eller verdipapirtransaksjoner. For å finne bakgrunnen, utdanningen og kvalifikasjonene til registranter hos IIROC-regulerte firmaer, kan investorer vurdere IIROC AdvisorReport. Klikk her for å se vilkår og betingelser Om DALBAR Inc .: Som verdens førende finansielle tjenesterstrategi og operasjonsforskningsfirma, hjelper DALBAR Inc. ledende bedrifter til å utvikle, bygge og drive sterke virksomheter som leverer vedvarende verdiskapning. DALBARs proprietære forretningsdesignteknikker kombinert med sin spesialiserte bransjekunnskap og opplæringsforskningskompetanse, gjør det mulig for bedrifter å forutse endringer i kundeprioriteringer og konkurransemiljøet, og deretter designe sine virksomheter og forbedre operasjonene for å utnytte muligheter skapt av disse endringene. Firmaet serverer kunder i Amerika og Europa. Den årlige DALBAR Direct Brokerage Service Award-rangeringen er basert på evalueringer av telefon - og e-posttjeneste som er gjort i løpet av kalenderåret, og måler selskapets kvalitet på ytelse i produktkunnskap, profesjonalitet og evne til å tilby verdiøkende tjenester. 1 Tilgjengelig på online aksjehandel på nordamerikanske markeder. Med forbehold om forhold. 2 HK288-kommisjonen gjelder for elektroniske handler mellom HK0-1999999. For nettbaserte handler HK2, 000 000 over, gjelder 0,10 provisjon. Se Global Trading Commission for mer informasjon. 4 HSBC Premier-kvalifisering krever at du har en aktiv Premier-kontokonto og opprettholder en 100.000 saldo i kombinert personlige innskudd og investeringer med HSBC Bank Canada og dets datterselskaper. Månedlige bankpakke avgifter kan gjelde. 5 HSBC Advance består av fire produkter på HSBC Bank Canada ndash HSBC Advance Chequing-konto, High Rate Savings Account (CAD), HSBC Advance MasterCard og en personlig kredittlinje. HSBC Advance Chequing, MasterCard og personlig kreditt er underlagt kredittvurdering og godkjenning. Du er kvalifisert for HSBC Advance hvis du har en Total Relasjonsbalanse (TRB) på 25.000 eller mer, eller en Total Mortgage Balance (TMB) på 150.000 eller mer. For mer informasjon om kvalifikasjonskriteriene, månedlig avgift og andre avgifter ved HSBC Bank Canada, vennligst se vår Personlige servicegebyrerklæring. HSBC Advance kunder må også ha en HSBC Advance Checkkonto (CAD). Månedlig avgift belastes din HSBC Advance Chequing-konto (CAD) hvis du ikke oppfyller kvalifikasjonskriteriene eller faller innenfor de følgende fristene. En ny HSBC Advance-kunde har 3 måneder fra datoen de åpner en konto for å oppfylle kvalifikasjonskriteriene. HSBC Advance-kunder under Advance Newcomer-programmet (for landede innvandrere, utenlandske arbeidstakere eller nye innbyggere i Canada de siste tre årene) har 6 måneder fra datoen de åpner en konto for å møte kvalifikasjonskriteriene. Transaksjonsgebyr gjelder for HSBC Advance MasterCard (besøk hsbc. ca for full MasterCard-priser og gebyrer). Transaksjons - og andre avgifter gjelder for High Rate Savings-kontoen og andre banktjenester som ikke inngår i HSBC Advance (se Personlig opplysningserklæring om offentliggjøring ved hsbc. caservicecharge). reg MasterCard er et registrert varemerke for MasterCard International Incorporated. Brukes i henhold til lisens. Cookies er aktivert Denne nettsiden (inkludert vår nettbank plattform) bruker informasjonskapsler for å overvåke aktivitetene dine. For å lære mer om hvordan cookies brukes på dette nettstedet, besøk cookie-delen av vår personvernskode. For å velge bort informasjonskapsler som brukes på denne nettsiden, klikk herSekret nøkkel Hvorfor velge den digitale sikkerhetsnøkkelen Den er tilgjengelig via HSBC Mobile Banking-appen, slik at du ikke trenger å bære en sikker nøkkel med deg Secure - Vår to faktorautentisering gir et høyere sikkerhetsnivå som vil bidra til å beskytte deg mot nettbasert svindel Enkel å bruke - skriv inn ditt digitale sikkerhetspassord på HSBC Mobile Banking-appen, og du er klar til å bankere på farten. Bruk din digitale sikkerhetsnøkkel til å logge på mobil og nettbank. bruker fingeravtrykk. Tilgjengelig med Digital Secure Key og iPhone 5 eller høyere Trenger du hjelp til å sette opp eller bytte til en digital sikker nøkkel Finn ut mer Digital Secure Key er tilgjengelig på iPhone, Android TM og Blackberry digitale enheter som kjører oppdatert programvare. HSBC Mobile Banking-appen er tilgjengelig på iPhone, iPad, Kindle Fire, Android og Blackberry digitale enheter som kjører oppdatert programvare. IPhone og Touch ID er varemerker for Apple Inc. Hvorfor velge den fysiske sikker nøkkelen Det er omtrent samme størrelse som et kredittkort så det skal lett passe i en lommebok eller veske. Du kan ta det med deg og logge deg på Online Banking hvor som helst du velger Secure - Vår tofaktorautentisering gir et høyere sikkerhetsnivå, noe som vil bidra til å beskytte deg mot nettbasert svindel. Enkel å bruke - Slå bare på den, skriv inn sikkerhetsnøkkel-PIN-koden din og det gir deg et unikt, engangssyssesifret passord for bruk hver gang du logger på. Bruk din Secure Key for å logge på Online Banking. Trenger hjelp til å sette opp eller bytte til en fysisk sikker nøkkel. Finn ut mer om fysisk sikker nøkkel. Hva er tofaktorautentisering Secure Key brukes som en del av tofaktorautentiseringsprosessen. Det gir et høyere sikkerhetsnivå, noe som vil beskytte deg mot nettbasert svindel. Du vil velge din egen PIN eller passord for å få tilgang til din Secure Key Secure Key gir deg større trygghet fordi du har dette ekstra sikkerhetslaget. En unik kode vil bli generert og vist på din Secure Key. Dette bør kun sees av deg. Din Secure Key kan brukes til å logge på og få tilgang til vårt fullstendige utvalg av Online Banking-tjenester. Vil du vite hva som skjedde for å bekjempe svindel på nettet? Finn ut mer om bedrageri på nettet For å få mest mulig ut av de nye funksjonene i Online Banking, er det noen ting du må gjøre. For å hjelpe deg med å komme i gang, har vi opprettet noen praktiske demoer nedenfor, bare velg hva du liker å gjøre og følg de enkle trinnene Nye til Online Banking Ring oss på 03456 002 290 (Teksttelefon 18001 03457 125 563) Den offisielle Twitter-feeden til HSBC Secure Key er HSBCUKHelp. utstedt kun for britisk bruk. Ved tweeting kan personopplysninger lagres på Twitter-servere som kan være i USA eller andre steder utenfor EU. Ofte stilte spørsmål Q. Hvorfor gjør banken meg til å bruke en sikker nøkkel Både den fysiske sikker nøkkelen og den digitale sikker nøkkelen brukes som en del av tofaktorautentiseringsprosessen. Din Secure Key genererer en ny sikkerhetskode ofte for å sikre at du bare får tilgang til kontoene dine. Digital Secure Key er designet for å fungere som en del av HSBC Mobile Banking-appen for støttede operativsystemer og enheter. Dette betyr at du ikke trenger å bære en fysisk sikker nøkkel med deg, og tilbyr en mer praktisk måte å få tilgang til hele vårt utvalg av Online Banking-tjenester. Den digitale sikkerhetsnøkkelen kan bare brukes på den valgte enheten, noe som gir deg et ekstra sikkerhetsnivå. Q. Hvordan fungerer Secure Key? Secure Keys gir et ekstra beskyttelsesnivå til våre online kunder. Når den er aktivert, er den unikt knyttet til deg og kan brukes til å logge på Online Banking og HSBC Mobile Banking app. Det vil generere en sikkerhetskode som vi vil validere når vi logger på. For din sikkerhet, vil denne sikkerhetskoden bare være gyldig i en kort periode. Vi har også noen nyttige demoer som viser deg hvordan du aktiverer ditt valg av Secure Key og hvordan du logger deg på Online Banking og HSBC Mobile Banking app ved hjelp av din Secure Key. Spørsmål. Må jeg bruke min Secure Key hver gang jeg logger på. I de følgende månedene vil vi gi deg flere alternativer for å logge på sikkert. Hvis du ikke er registrert for Online Banking, kan du velge mellom en fysisk sikker nøkkel eller en digital sikker nøkkel, og vi vil også be deg om å sette opp et passord slik at du kan få tilgang til begrensede online banktjenester når du ikke har din sikker nøkkel med deg . Hvis du allerede er registrert for Online Banking, vil vi kontakte deg for å gi deg beskjed når du kan velge å bytte til en digital sikker nøkkel, og hvis du ikke allerede er en mobil bankkunde, vil vi be deg om å opprette et passord, slik at Du kan få tilgang til begrensede Online Banking-tjenester hvis du ikke har din Secure Key med deg. Q. Hva kan jeg gjøre med begrenset tilgang til Online Banking-tjenester? Du kan logge deg på Online Banking hvis du ikke har din Secure Key med deg, ved å gjøre dette vil du ha begrenset tilgang til Online Banking-tjenester. Q. Hva gjør jeg hvis jeg ikke har min sikker nøkkel med meg Hvis du har et passord for begrenset tilgang til Online Banking-tjenester, kan du logge på Online Banking hvis du ikke har din Secure Key med deg. Hvis du ikke har opprettet passordet ditt for begrenset tilgang til Online Banking-tjenester, kan du ringe kundeservice, som vil gjerne hjelpe deg. Spørsmål: Kan jeg få en ekstra sikker nøkkel, en til jobb og en til hjemmet I de følgende månedene vil vi gi deg flere muligheter til å logge på sikkert, vi vil gi deg beskjed når du kan velge å bytte til en digital sikker nøkkel og når du vil kunne ha begrenset tilgang til Online Banking-tjenester. For å opprettholde sikkerheten og integriteten til systemet, kan bare én sikker nøkkel aktiveres og knyttes til hver kunde. Du har valget mellom en fysisk sikker nøkkel eller en digital sikker nøkkel. Den fysiske Secure Key er designet slik at den er liten nok til å bære i lommebok eller veske med kortene dine eller festet til en nøkkelring. Digital Secure Key er tilgjengelig via HSBC Mobile Banking-appen, slik at du ikke trenger å bære en fysisk sikker nøkkel med deg. Hvis du har et passord for begrenset tilgang til Online Banking-tjenester, kan du logge på Online Banking hvis du ikke har din Secure Key med deg. Hvis du ikke har opprettet passordet ditt for begrenset tilgang til Online Banking-tjenester, kan du ringe kundeservice, som vil gjerne hjelpe deg. Q. Hvorfor må jeg bruke min Secure Key for å validere transaksjoner Når du betaler til en ny mottaker må du bruke Secure Key, dette er å godkjenne betalingen. Den unike koden som genereres av Secure Key sikrer at ingen kan endre betalingsmålets bestemmelsessted sviktfritt. Spørsmål. Må jeg bruke min Secure Key for å validere alle betalinger Når du foretar en betaling til en ny mottaker må du bruke din Secure Key, dette er å godkjenne betalingen. Den unike koden som genereres av Secure Key sikrer at ingen kan endre betalingsmålets bestemmelsessted sviktfritt. Spørsmål: Jeg har ikke mottatt sikkerhetsnøkkelen min. Hvis du har bedt om en fysisk sikker nøkkel, vennligst vent 5-7 dager for å motta dette i innlegget. Hvis du ikke har mottatt din fysiske sikkerhetsnøkkel etter 7 dager, kan du ringe kundeservice som vil sørge for en erstatning fysisk sikker nøkkel som skal sendes til deg. Hvis du har valgt en digital sikker nøkkel, blir du bedt om å aktivere den neste gang du logger deg på HSBC Mobile Banking-appen. Q. Hva skjer hvis jeg ikke vil bruke en sikker nøkkel HSBC ser alle sine kunder ved hjelp av en sikker nøkkel som en grunnleggende del av strategien for å holde dem trygge på nettet. Q. Hvorfor slår sikkerhetsnøkkelen av? Den fysiske sikkerhetsnøkkelen er designet for å slå av etter en gitt tidsperiode for å bevare batterilevetiden. I de fleste scenarier vil dette være 30 sekunder. Vi foreslår at du bare slår på den og skriver inn PIN-koden din, før du må bruke den. Spørsmål. Jeg er sannsynligvis ikke hjemmefra når min Secure Key kommer. Du har 30 dager til å aktivere din sikkerhetsnøkkel. Hvis du har bedt om en fysisk sikker nøkkel og trenger å endre adressen din for hvor dette må sendes, vennligst ring kundeservice, som vil gjerne hjelpe deg. Når Digital Secure-tasten er tilgjengelig for deg, vil du kunne aktivere den ved hjelp av HSBC Mobile Banking-appen. Spørsmål Hvorfor må jeg opprette en PIN-kode eller et passord på min Secure Key Du blir bedt om å sette opp en PIN-kode for den fysiske sikkernøkkelen og et digitalt sikker nøkkelpassord for den digitale sikkernøkkelen. Dette er for å forhindre at noen andre genererer en sikkerhetskode ved hjelp av Secure Key. Q. Hva om jeg glemmer eller låser en av mine påloggingsdetaljer Du kan tilbakestille loggen din på nett på nettet ved å gi svar på dine sikkerhetsspørsmål og andre påloggingsdetaljer. Følg bare de riktige koblingene på loggen på sidene. Q. Hva om jeg glemmer all logg på detaljer Du kan tilbakestille påloggingsinformasjonen din ved å følge de riktige koblingene på logg på sidene, herfra kan du gi oss de nye sikkerhetsdetaljene dine. Deretter blir du bedt om å kontakte oss, slik at vi kan identifisere deg og oppdatere dine online bankdetaljer slik at du kan logge deg på. Spørsmål: Kan jeg endre noen av mine påloggingsinformasjon i fremtiden Du kan endre noen av loggene dine på sikkerhetsdetaljer ved å velge Endre mine personlige sikkerhetsdetaljer og Rediger profil fra alternativene i venstremenyen når du er logget på Online Banking . Hvis du vil endre din fysiske PIN-kode for sikker nøkkel, må du gjøre dette når du logger på. Bare velg Glemt din PIN-kode for sikker nøkkel under logg på og følg instruksjonene på skjermen. Hvis du vil endre passordet for digital sikker nøkkel, velger du Hjelp fra logg på HSBC Mobile Banking app, velger Glemt passord for sikker sikker nøkkel og følger instruksjonene på skjermen. Som god online sikkerhetspraksis, anbefaler vi at du endrer disse sikkerhetsdetaljene minst hver 90 dag. Spørsmål: Hvor lenge varer batteriet? Det fysiske Secure Keys-batteriet skal vare fem år under gjennomsnittlig bruk. Enheten vil advare deg når batteriet er lavt. På det tidspunktet, vennligst kontakt oss, og vi vil sende deg en erstatning. Dette vil unngå at du mister tilgang til vår tjeneste. Q. Hva skjer hvis jeg mister sikkerhetsnøkkelen min eller den går i stykker Hvis din fysiske sikker nøkkel er tapt eller ødelagt, vennligst kontakt oss for å ordne en erstatning som skal sendes til deg. Spørsmål: Hvor lang tid tar det for en sikker sikker nøkkel for å komme Hvis du har bedt om en fysisk sikker nøkkel, vennligst vent 5-7 dager for å motta dette i posten. Hvis du ikke har mottatt din fysiske sikkerhetsnøkkel etter 7 dager, kan du ringe kundeservice som vil sørge for en erstatning fysisk sikker nøkkel som skal sendes til deg. Hvis du har valgt en digital sikker nøkkel, blir du bedt om å aktivere den neste gang du logger deg på HSBC Mobile Banking-appen. Q. Jeg har mottatt min Secure Key, og den virker ikke. Vi har en praktisk guide til hvordan du løser problemer med din fysiske Secure Key. Q. Hvis jeg rapporterer min Secure Key som tapt og finner den, kan jeg bruke den. For sikkerhet, når du forteller oss at du har mistet din sikker nøkkel, vil vi umiddelbart deaktivere den for å forhindre svindelaktig tilgang til kontoene dine. Hvis du ber om en erstatning fysisk sikker nøkkel, vennligst bruk 5-7 dager for dette mottas i innlegget. Hvis du har valgt en digital sikker nøkkel, og deretter funnet din mobilenhet som du trodde var tapt eller stjålet, må du aktivere den digitale sikkerhetsnøkkelen. Vi har en nyttig demo om hvordan du kan gjøre dette. Q. Hva gjør jeg med min gamle Secure Key, er den resirkulerbar? Om lag 60 prosent av våre fysiske Secure Keys-komponenter er resirkulerbare. Vi vil sørge for at alle fysiske Secure Keys som returneres til oss, blir demontert i komponentene og resirkulert. Alle ikke-resirkulerbare deler vil bli håndtert i henhold til EUs forskrifter. Hvor det er mulig, bør gamle eller ødelagte fysiske sikkerhetsnøkler avhendes på en miljøvennlig måte. Du kan gjøre dette ved å slippe det av ved en hvilken som helst HSBC-avdeling eller sende den tilbake til oss eller avhende den lokalt ved hjelp av alternativene som kan være tilgjengelige gjennom de lokale resirkuleringssentrene. Det bør bemerkes at disse enhetene ikke bør kastes med vanlig husholdningsavfall. Q. Hvorfor innfører du Digital Secure Key HSBC tar sikkerhet for sine Online Banking-kunder veldig alvorlig. I lys av stadig mer sofistikerte online-trusler gir Secure Key verdifull tilleggs beskyttelse. Secure Key brukes som en del av tofaktorautentiseringsprosessen, og genererer en ny sikkerhetskode ofte for å sikre at du bare får tilgang til kontoene dine. Vi har introdusert Digital Secure Key for å gi deg et alternativ til den fysiske Secure Key. Dette betyr at du ikke trenger å bære en fysisk sikker nøkkel med deg som gir en mer praktisk måte å få tilgang til hele vårt utvalg av Online Banking-tjenester. Q. Hva er forskjellene mellom digital sikker nøkkel og fysisk sikker nøkkel? Både fysisk sikker nøkkel og digital sikker nøkkel brukes som en del av to faktor autentisering prosessen Din Secure Key genererer en ny sikkerhetskode ofte for å sikre at du bare får tilgang til kontoene dine. Digital Secure Key er designet for å fungere som en del av HSBC Mobile Banking-appen for støttede operativsystemer og enheter. Dette betyr at du ikke trenger å bære en fysisk sikker nøkkel med deg, og tilbyr en mer praktisk måte å få tilgang til hele vårt utvalg av Online Banking-tjenester. Den digitale sikkerhetsnøkkelen kan bare brukes på den valgte enheten, noe som gir deg et ekstra sikkerhetsnivå. Q. Hva betyr begrenset tilgang til Online Banking-tjenesten, uansett om du velger å logge på Online Banking ved hjelp av en fysisk sikker nøkkel eller digital sikker nøkkel, kan du fortsatt logge på hvis du ikke har din sikker nøkkel med deg. Du kan få tilgang til en rekke Online Banking-tjenester. for eksempel se dine saldoer, få tilgang til dine uttalelser og foreta betalinger til eksisterende mottakere. Et høyere sikkerhetsnivå vil være nødvendig for enkelte Online Banking-tjenester. for eksempel å betale noen for første gang, sende en sikker e-postmelding og søke om visse produkter. Du vil bli bedt om å bruke sikkerhetskoden for sikker nøkkel før du utfører disse forespørslene. I noen tilfeller kan du bli bedt om å logge inn igjen med din Secure Key. Spørsmål: Kan jeg få en sikker nøkkel, samt en digital sikker nøkkel? I de følgende månedene vil vi gi deg flere muligheter til å logge på sikkert, vi vil gi deg beskjed når du kan velge å bytte til en digital sikker nøkkel og når Du vil kunne ha begrenset tilgang til Online Banking-tjenester. For å opprettholde sikkerheten og integriteten til systemet, kan bare én sikker nøkkel aktiveres og knyttes til hver kunde. Du har valget mellom en fysisk sikker nøkkel eller en digital sikker nøkkel. Den fysiske Secure Key er designet slik at den er liten nok til å bære i lommebok eller veske med kortene dine eller festet til en nøkkelring. Digital Secure Key er tilgjengelig via HSBC Mobile Banking-appen, slik at du ikke trenger å bære en fysisk sikker nøkkel med deg. Hvis du har et passord for begrenset tilgang til Online Banking-tjenester, kan du logge på Online Banking hvis du ikke har din Secure Key med deg. Hvis du ikke har opprettet passordet ditt for begrenset tilgang til Online Banking-tjenester, kan du ringe kundeservice, som vil gjerne hjelpe deg. Spørsmål: Hvordan fungerer Secure Key og Digital Secure Key faktisk både Secure Keys-arbeidet ved å generere en sikkerhetskode du må skrive inn og godt validere når du logger deg på Online Banking. Hver unike sikkerhetskode er bare gyldig i en begrenset periode og gir deg full tilgang til alle Online Banking-tjenester. Q. Hva er fordelene med en digital sikker nøkkel over en sikker nøkkel De fleste bærer telefonen med dem når de går ut og om, så hvis du har en kompatibel smarttelefon, betyr en digital sikker nøkkel at du ikke trenger å huske å bære en ekstra punkt. Hvis du bruker vår HSBC Mobile Banking-app, vil den digitale sikkernøkkelen raskt og enkelt logge på din HSBC Mobile Banking-app - du kan også bruke den til å logge på Online Banking. Spørsmål: Kan jeg bruke Mobile Banking samt Online Banking med enten en sikker nøkkel eller en digital sikker nøkkel? Uansett om du foretrekker Mobilbanking via HSBC Mobile Banking app eller Online Banking, vil både Secure Key og Digital Secure Key fungere for deg. Spørsmål: Hva skjer hvis jeg ikke har min Secure Key eller Digital Secure Key med meg? Kan jeg bruke noen? I de følgende månedene vil vi gi deg flere muligheter til å logge på sikkert, vi vil gi deg beskjed når du kan velge å bytt til en digital sikker nøkkel og når du vil kunne ha begrenset tilgang til online banktjenester. For å opprettholde sikkerheten og integriteten til systemet, kan bare én sikker nøkkel aktiveres og knyttes til hver kunde. Du har valget mellom en fysisk sikker nøkkel eller en digital sikker nøkkel. Den fysiske Secure Key er designet slik at den er liten nok til å bære i lommebok eller veske med kortene dine eller festet til en nøkkelring. Digital Secure Key er tilgjengelig via HSBC Mobile Banking-appen, slik at du ikke trenger å bære en fysisk sikker nøkkel med deg. Hvis du har et passord for begrenset tilgang til Online Banking-tjenester, kan du logge på Online Banking hvis du ikke har din Secure Key med deg. Hvis du ikke har opprettet passordet ditt for begrenset tilgang til Online Banking-tjenester, kan du ringe kundeservice, som vil gjerne hjelpe deg. Spørsmål Hvorfor innføre begrenset tilgang til Internett-banker Uansett om du velger å logge på Online Banking ved hjelp av en fysisk sikker nøkkel eller digital sikker nøkkel, kan du fortsatt logge på hvis du ikke har din Secure Key med deg. Du kan få tilgang til en rekke Online Banking-tjenester. for eksempel se dine saldoer, få tilgang til dine uttalelser og foreta betalinger til eksisterende mottakere. Et høyere sikkerhetsnivå vil være nødvendig for enkelte Online Banking-tjenester. for eksempel å betale noen for første gang, sende en sikker e-postmelding og søke om visse produkter. Du vil bli bedt om å bruke sikkerhetskoden for sikker nøkkel før du utfører disse forespørslene. I noen tilfeller kan du bli bedt om å logge inn igjen med din Secure Key. Q. Har ikke en sikker nøkkel mindre sikker enn å bruke min sikker nøkkel. Et høyere sikkerhetsnivå vil være nødvendig for noen Online Banking-tjenester. for eksempel å betale noen for første gang, sende en sikker e-postmelding og søke etter bestemte produkter, slik at du blir bedt om å bruke sikkerhetsnøkkelkoden før du utfører forespørselen. I noen tilfeller kan du bli bedt om å logge inn igjen med din Secure Key. Spørsmål: Når vil jeg trenge begrenset tilgang til Online Banking? En høyere grad av sikkerhet vil være nødvendig for noen Online Banking-tjenester. for eksempel å betale noen for første gang, sende en sikker e-postmelding og søke etter bestemte produkter, slik at du blir bedt om å bruke sikkerhetsnøkkelkoden før du utfører forespørselen. I noen tilfeller kan du bli bedt om å logge inn igjen med din Secure Key. Q. Hva kan jeg gjøre hvis jeg logger på uten en sikker nøkkel Hva kan jeg ikke gjøre om du velger å logge på Online Banking ved hjelp av en fysisk sikker nøkkel eller digital sikker nøkkel, kan du fortsatt logge på hvis du Ikke ha din Secure Key med deg. Du kan få tilgang til en rekke Online Banking-tjenester. for eksempel se dine saldoer, få tilgang til dine uttalelser og foreta betalinger til eksisterende mottakere. Et høyere sikkerhetsnivå vil være nødvendig for enkelte Online Banking-tjenester. for eksempel å betale noen for første gang, sende en sikker e-postmelding og søke om visse produkter. Du vil bli bedt om å bruke sikkerhetskoden for sikker nøkkel før du utfører disse forespørslene. I noen tilfeller kan du bli bedt om å logge inn igjen med din Secure Key. Spørsmål: Jeg skal ha problemer med å bruke knappene eller lese Secure Key-skjermbildet. Hva skal jeg gjøre Hvis du har problemer med å bruke knappene eller leser skjermen på vår fysiske Secure Key, kan du bestille en stor versjon av den fysiske sikkernøkkelen ved å kontakt oss. Q. Hvordan logger jeg på uten min sikker nøkkel Se vår hjelpsomme, trinnvise demo som viser hvordan du logger på Online Banking uten din sikkerhetsnøkkel. Q. Hva er en digital sikker nøkkel Den digitale sikker nøkkelen er en funksjon i vår mobilbankapp app som brukes til å generere en unik sikkerhetskode for engangsbruk hver gang du logger deg på nettbank, gir den ekstra beskyttelse for kontoene dine og transaksjoner. Det gjør det også raskt og enkelt å logge på Mobile Banking app. Spørsmål: Kan jeg få en digital sikker nøkkel på flere enn en enhet Av sikkerhetshensyn kan din digitale sikker nøkkel bare registreres til en enhet av gangen. Hvis du vil endre den mobile enheten din Digital Secure Key er koblet til, ring bare oss. Spørsmål: Kan jeg bruke min nettbrett som min digitale sikkerhetsnøkkel Digital Secure Key er tilgjengelig på iPhone og Android Digital-enheter som kjører oppdatert programvare og versjoner av HSBC Mobile Banking-appen. Spørsmål: Kan jeg bruke min Windows Phonereg som min digitale sikkerhetsnøkkel Digital Secure Key er tilgjengelig på iPhone og Android Digital-enheter som kjører oppdatert programvare og versjoner av HSBC Mobile Banking-appen. Spørsmål: Kan to personer bruke samme telefon som deres digitale sikkerhetsnøkler I Storbritannia for å opprettholde sikkerheten og integriteten til systemet, kan bare en digital sikker nøkkel aktiveres og kobles til hver enhet. Spørsmål: Hvis jeg ikke har noe internett - eller telefon-signal på mobilenheten, kan jeg fortsatt generere en sikkerhetskode og bruke appen. Du trenger ikke å være koblet til Internett eller et telefonsignal for å kunne bruke Digital Secure Key . Du trenger imidlertid et 3G, 4G eller Wi-Fi-signal for å få tilgang til Mobile Banking-tjenestene i HSBC Mobile Banking App. Du vil også trenge det for å kunne laste ned og opprette den digitale sikkerhetsnøkkelen. Vær oppmerksom på at internettbruk på en 3G eller 4G-tilkobling vil bli underlagt telefonleverandørene dine vanlige avgifter og bruksbidrag. Q. Vil jeg ha roaming på eller av på mobilen min hvis jeg bruker den til utlandet som en digital sikker nøkkel Hvis du vil bruke Digital Secure Key, trenger du ikke et mobilsignal, så i dette tilfellet kan roaming bli slått av. Du trenger imidlertid et 3G, 4G eller Wi-Fi-signal for å få tilgang til Mobile Banking-tjenestene i HSBC Mobile Banking App. Du vil også trenge det for å kunne laste ned og opprette den digitale sikkerhetsnøkkelen. Vær oppmerksom på at internettbruk på en 3G eller 4G-tilkobling vil bli underlagt telefonleverandørene dine vanlige avgifter og bruksbidrag. Spørsmål Hva skjer hvis jeg vil selge mobiltelefonen Jeg har min digitale sikkerhetsnøkkel før du selger mobiltelefonen din, må du først deaktivere den digitale sikkernøkkelen, som du kan gjøre via appinnstillingsmenyen. Hvis du oppgraderer mobiltelefonen mens du fortsatt har den originale telefonen, starter du bare aktiveringen av den nye digitale sikkernøkkelen på den nye enheten, og den vil automatisk deaktivere den gamle digitale sikkernøkkelen. Vi anbefaler at du også tilbakestiller den gamle telefonen til fabrikkinnstillingene. Q. Hva skjer hvis jeg oppgraderer mobiltelefonen min har min digitale sikkerhetsnøkkel på Hvis du oppgraderer mobiltelefonen din mens du fortsatt har den originale telefonen, starter du bare aktiveringen av den nye digitale sikkernøkkelen på den nye enheten, og den deaktiveres automatisk den gamle digitale sikkerhetsnøkkelen. Vi anbefaler at du også tilbakestiller den gamle telefonen til fabrikkinnstillingene. Hvis du ikke har din gamle telefon, må du ringe oss slik at vi kan deaktivere den digitale sikker nøkkelen på den for deg. Spørsmål Hva skal jeg gjøre hvis jeg sletter mobilapplikasjonen min ved et uhell Hvis du sletter mobilapplikasjonen din ved et uhell, må du installere appen på telefonen din igjen og ringe oss for å ordne for å aktivere en ny digital sikker nøkkel. Q. Hva skjer hvis mobilen med min digitale sikker nøkkel er tapt eller stjålet Ring oss og vel deaktiver den umiddelbart fra kontoene dine for å hindre at en annen person prøver å bruke den. Vi kan ordne med å sette opp en ny så snart du har en ny enhet. Hvis du senere finner din gamle telefon, må du aktivere en ny digital sikker nøkkel. Spørsmål Hva skjer hvis jeg mister mobiltelefonen som inneholder min digitale sikkerhetsnøkkel, ring oss og fjern deaktivere det umiddelbart fra kontoene dine for å hindre at en annen person prøver å bruke den. Vi kan ordne med å sette opp en ny så snart du har en ny enhet. Hvis du senere finner din gamle telefon, må du aktivere en ny digital sikker nøkkel. Q. Hvilke enheter kan jeg bruke HSBC Mobile Banking-appen på HSBC Mobile Banking støtter iOS og Android-enheter Apple iOS v6.0 og over Android 2.3 og oppover. Spørsmål: Hvordan laster jeg ned appen og hvor lang tid tar det meg? HSBC Mobile Banking-appen finner du online på Apple App Store8482 og i Google Play8482 ved å søke HSBC Mobile Banking. Vi anbefaler at du bruker en Wi-Fi-tilkobling når du laster ned appen. Nedlastingstider vil avhenge av hastigheten på Internett-tilkoblingen din. Når appen er installert, lastes ytterligere data ned når du logger på, med en melding som sier oppdatering, noe som vil resultere i en tregere åpningstid for appen. Etterfølgende åpninger av appen blir raskere. Q. Jeg har også andre HSBC-kontoer, kan jeg bruke Mobile Banking for dem Når du åpner appen, vises i øverste høyre hjørne landet og språket du har valgt. Når du klikker på dette, kan du velge andre HSBC-land. Vær oppmerksom på at du må være registrert for Online Banking for disse landene før du kan logge på. Q. Hva må jeg gjøre for å konfigurere loggen min på appen? For å konfigurere kontoinformasjonen din på appen, må du være registrert for Online Banking. Du må bruke Online Banking logg på detaljer andor Secure Key for å logge på Mobile Banking. Spørsmål: Vil appen koste noe å laste ned eller kjøre? Det er ingen avgifter å laste ned eller bruke HSBC Mobile Banking-appen. Dataavgifter fra mobilleverandøren din kan gjelde. HSBC er ikke ansvarlig for disse kostnadene. Q. Kan jeg bruke denne appen i utlandet HSBC Mobile Banking App kan brukes i mange land. Når du bruker appen i utlandet, vær oppmerksom på at du vil være ansvarlig for å overholde lover i landene du reiser til. Nettverkleverandørene dine kan være høyere enn vanlig når du er i utlandet, og HSBC er ikke ansvarlig for disse kostnadene. Vi anbefaler at du kontrollerer roamingdekning og kostnader før du reiser. Spørsmål: Kan jeg være sikker på at HSBC Mobile Banking er sikkert Og hva om jeg mister mobilenheten min HSBC Online Banking gir et høyt sikkerhetsnivå, enten du logger deg på med en stasjonær datamaskin eller en mobilenhet. Den ekstra bekvemmeligheten til Digital Secure Key kombineres med sikkerhetsforbedringer, da den digitale sikkernøkkelen kun er gyldig når den brukes på den valgte mobilenheten. Men som alltid er det ditt ansvar å ta alle rimelige forholdsregler for å forhindre at du bruker sikkerhetsinformasjonen din på bedriftssiden. Hvis du mister mobilenheten, og du har en digital sikker nøkkel, ring oss og vel, deaktiver den umiddelbart fra enheten din for å forhindre at en annen person prøver å bruke den. Vi kan ordne med å sette opp en ny så snart du har en ny enhet. Hvis du senere finner din gamle telefon, må du aktivere en ny digital sikker nøkkel. Spørsmål: Vil appen fortsette å løpe hvis jeg glemmer å logge ut eller vil det gå ut? Din Mobile Banking-sesjon vil gå ut automatisk etter en periode med inaktivitet. I motsetning til Online Banking, vil det ikke være en popup-melding som anbefaler at det vil gå ut. Q. Hvis jeg deler mobilenheten min, kan noen andre bruke appen til å logge på kontoinformasjonen deres Selv om vi ikke anbefaler å dele HSBC Mobile Banking-appen, har den andre personen brukt sitt eget minneverdige svar, passord eller Secure Key, da de kan logge på og få tilgang til kontoinformasjonen via appen. Imidlertid kan bare en digital sikker nøkkel aktiveres på en bestemt enhet og kobles til en enkelt kunde. Q. Hvilke bankfunksjoner kan jeg utføre gjennom HSBC Mobile Banking App? Vennligst besøk vår Mobile Banking-side for informasjon om hvilke tjenester vi for øyeblikket tilbyr gjennom HSBC Mobile Baking-appen. Q. Hva koster informasjon kan jeg se Avgifter som allerede er trukket fra kontoen din, vil bli vist som transaksjoner på uttalelsene dine. Du må logge deg på Online Banking for å se detaljer om månedlige avgifter, gebyrer og renter som trekkes fra kontoen din. Spørsmål: Kan jeg laste ned setninger fra appen min Nei, tidligere utsagn vil ikke være tilgjengelig fra appen din. Hvis du ønsker å laste ned tidligere utsagn, kan du gjøre dette ved å logge på Online Banking. Spørsmål: Hvem kan jeg foreta innbetalinger til på HSBC Mobile Banking App? Du kan foreta overføringer mellom HSBC-kontoer, betale eksisterende mottakere og sende penger bare ved hjelp av et mobilnummer med Paym. Q. Kan jeg avbryte en betaling på HSBC Mobile Banking App? Du kan ikke kansellere eller endre en betaling ved hjelp av HSBC Mobile Banking App. Hvis du ønsker å avbryte eller endre en betaling du har bedt om å bli gjort på en fremtidig dato, vennligst bruk Online Banking. Spørsmål: Vil appen varsle meg når jeg mottar en ny melding. For iPadreg - Når du logger deg på Mobile Banking, vises et nummer ved siden av sikker meldingsikon øverst på skjermen. For iPhonereg Android-enheter - du må velge alternativet Meldinger i avslørende meny for å lese meldinger. Spørsmål: Kan jeg se mine sikre meldinger Ja, du vil kunne se dine meldinger som du for øyeblikket gjør på Online Banking. Spørsmål: Kan jeg sende eller svare på sikre meldinger Logg på med bare passord - du vil bare kunne lese sikre meldinger. Logg på med HSBC Secure Key - du vil kunne lese og sende sikre meldinger. Spørsmål: Vil balansen og informasjonen på appen være riktig 247 Og hvorfor kan jeg ikke trekke penger når min balanse sier at jeg har penger på kontoen Appen kan brukes 247 og kontoinformasjon vil bli oppdatert. Det vil være anledninger når det kommer en forskjell mellom balansen på kontoen din og den tilgjengelige saldoen. Dette kan skyldes for eksempel en ventende betalingskort betaling på grunn av å forlate kontoen eller en sjekk som er betalt inn på kontoen, som ennå ikke er slettet. Trenger å snakke med oss ​​Gi vårt vennlige team en samtale på: Linjene er åpne fra kl. 08.00 til 22.00 hver dag (unntatt juledag, boksedag og nyttårsdag) fra utenfor Storbritannia, ring oss på 44 1226 261 226 overvåkes eller registreres. Foretrekker å snakke ansikt til ansikt Pop inn i nærmeste gren for en prat. Vår bruk av Twitter Vi bruker ikke automatiseringsverktøy for å legge inn innhold. Vi oppdaterer og overvåker vår Twitter-konto i kontortid, mandag til fredag, fra kl. 07.00 til 11.00. Vi ønsker velkommen tilbakemelding og ideer fra alle våre følgere, og forsøker å delta i samtalen der det er mulig. Vi kan imidlertid ikke svare individuelt på alle meldingene vi mottar via Twitter. All replies and direct messages (DM) are read and any emerging themes or helpful suggestions are passed to the relevant people at HSBC. We do not automatically follow back new followers. Being followed back does not imply endorsement of any kind.

No comments:

Post a Comment